Silverägg till McMedeltiden

McDonalds och Medeltidsveckans reklamkampanj belönades med ett silverägg på den stora Guldäggsgalan i Stockholm. "Nu utvecklar vi kampanjen".

Foto: Medeltidsveckan

Reklam2015-04-30 09:25

Den har blivit uppmärksammad, McDonalds och Medeltidsveckans reklamkampanj McMedeltiden som gjorts tillsammans med reklambyrån DDB.

Den var nominerad till ett Guldägg i kategorin Utomhus vid den stora galan som hölls i Stockholm på onsdagkvällen.

Patrik Björkander från Medeltidsveckan, Magnus Larsson från McDonalds och Olle Langseth från DDB var på plats.

– Vi var den enda riktigt lokala kampanjen, de andra var stora rikstäckande kampanjer, och vi fick ganska mycket uppmärksamhet för det. Men tyvärr räckte det inte hela vägen, säger Patrik Björkander som ändå var mer än nöjd med kvällen.

– De delade ut ett specialpris till bästa copywriter, och det fick Olle Langseth för McMedeltiden.

Vann i kategorin Utomhus gjorde den internationellt belönade kampanjen "Blowing in the wind" av Åkestan Holst och Apotek Hjärtat.

Men i sommar kommer vi att få se en ny lokal gotlandskampanj säger Patrik Björkander.

– Allt är inte klart, men man kan säga att vi utvecklar konceptet lite.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!