Destination Gotland söker i en jobbannons efter en så kallad ”food service manager”. Det är en ny tjänst som bland annat går ut på att utveckla restaurangupplevelsen och stötta upp i arbetet med servicen.
”Företaget är nu inne i en utvecklande fas för att stärka upplevelsen och servicen ombord och anställer nu Food Service Managers som ska leda verksamheten vidare framåt”, står det i annonsen.
Bolaget söker en person med erfarenhet av arbetsledning och som har haft en chefsposition inom en större verksamhet, till exempel restaurangchef eller kökschef.
– Syftet med den nya tjänsten är att ge stöd i det dagliga arbetet för kök och restaurang. Planen är att vi ska fortsätta utveckla restaurangupplevelsen ombord på våra fartyg. Det kommer vara en del av arbetsuppgifterna som kommer ingå i tjänsten, säger Adam Jacobsson, sälj- och marknadschef på Destination Gotland.
Tjänsten är placerad ombord och arbetet sker i skift om tio dagar, med lika många dagar ledigt.
Maten ombord på fartygen är något som ständigt diskuteras. Destination Gotland får inte sällan både ris och ros i sociala medier. Men vilken är då den vanligaste feedbacken?
– Det är faktiskt beröm för det fina arbete som medarbetarna gör eller beröm för smaken på en ny maträtt, ofta för någon av säsongsprodukterna som den gotländska lammkorven som varit på menyn under julresandet, säger Adam Jacobsson, som även berättar att målet är att kunna erbjuda ännu fler råvaror från gotländska producenter.