Margareta Fredriksen, som äger en bostadsrätt vid före detta Tott Hotell i Visby, riktade skarp kritik mot styrelsen i Brf Resort Visby för hur bytet av operatör gått till, samt att informationen till medlemmarna varit obefintliga.
LÄS ÄVEN: "500 bäddar som inte går att boka"
Bostadsrättsföreningens styrelseordförande Sten Wetterblad säger dock att han är oförstående till kritiken.
– Jag har aldrig hört att någon tycker att informationen varit dålig, och känner heller inte till någon kritik angående operatörsbytet, säger han.
Han bekräftar däremot Margareta Fredriksens bild av att det i dagsläget inte finns något fungerade bokningssystem.
– Så är det, och det är såklart ett problem. Den tidigare operatören har flyttar därifrån, och den nya kommer inte in förrän i november. Som tur är är efterfrågan inte så stor just nu.
Men enligt Margareta Fredriksen går det inte heller att boka inför Almedalsveckan nästa år?
– Bokningssystemet kommer att komma igång alldeles snart, så det ser jag inte som ett problem överhuvudtaget.
Tycker du att allt gick till på ett bra sätt när den tidigare operatören Stefan Liljestrand lämnade?
– Ja, så upplever jag det. Det finns inga hard feelings. Det fanns ett resonemang om framtiden, men han valde själv att inte fortsätta.
Enligt Sten Wetterblad kommer det snart vara klart med ett nytt namn för verksamheten, och han tror inte att standarden blir sämre i och med bytet av driftbolag.
– Jag tror att det blir minst lika bra.