Hon Àr kÀnd som en av grundarna till inrednings- och förvaringsbutikskedjan Granit och har fram tills för bara nÄgon mÄnad sedan varit Àgare till Leva Kungslador.
Susanne Liljenberg Àr en av grundarna till verksamheten vars driftbolag i februari försattes i konkurs.
LĂS OCKSĂ : Kungslador AB har ansökt om konkurs
Nu presenterar entreprenören sitt nya stora projekt.
Tillsammans med Anna Fohlin, Magdalena Björnsdotter, Maria Bengtsson satsar hon nu pÄ ett nytt inredningskoncept. Tanken Àr pop up-butiker pÄ temat inredning, klÀder, vÀxter plus en mÄlarverkstad för barn och vuxna. Planen Àr ett koncept som ska expanderas för att i framtiden etableras pÄ ytterligare sommarorter.
LĂS MER: De tar över Leva Kungslador
Första anhalt blir den tidigare bilverkstaden i Ljugarn.
ââMĂ„let Ă€r att vĂ€xa med konceptet till fler vĂ€lbesökta sommarorter pĂ„ Gotland och pĂ„ fastlandet. Eftersom vi kommer fokusera pĂ„ fysiska butiker till sommarmĂ„naderna Ă€r mĂ„let med konceptet att Ă€ven öppna en webbutik som kan ha öppet Ă„ret om, sĂ€ger Anna Fohlin i ett pressmeddelande.
Susanne Liljenberg ser fram emot att ge sig in pÄ nygammal mark.
ââDet kĂ€nns vĂ€ldigt kul och inspirerande att Ă„terigen, efter mĂ„nga Ă„r, fĂ„ arbeta med detaljhandel. Det Ă€r nu över 10 Ă„r sedan vi sĂ„lde Granit och jag har saknat branschen. I dag har webbutiker tagit över en stor del av den fysiska handeln. Mycket pĂ„ grund av höga lokalhyror men Ă€ven enkelheten att sitta hemma och handla, kommenterar hon.
ââĂr du pĂ„ semester sĂ„ vill du handla hĂ€r och nu. UtifrĂ„n det kommer idĂ©n med pop up-butiker pĂ„ vĂ€lbesökta sommarorter samt att hitta alternativa lokaler med hĂ„llbara hyror, sĂ€ger Susanne Liljenberg.
Butikskedjan Duka, Àgda av CG Holding och Catella Investment, köpte i slutet av 2006 upp konkurrenten Granit för 120 miljoner.