På tisdagen blev det känt vad den nya arenan på Visborg ska heta. För 300 000 kronor om året köper Ica Maxi rättigheten till namnet och sponsrar därmed idrotten på ön.
Paul "Dino" Larsson är nöjd med att Ica Maxi fick namnet eftersom han som Icahandlare länge har stöttat den lokala idrotten och annat föreningsliv på ön.
– Han har gjort en jätteaffär och han är duktig på att ställa upp för Gotland och på att jobba med social integration, säger Lars Andersson, vd på Hill marketing.
Helagotland.se ringer honom för att höra hur han ser på namnförsäljningen. Samtidigt som han gratulerar Paul "Dino" Larsson tycker han att regionen och Gotlands idrottsförbund har gjort det för enkelt för sig.
– De har bara sålt ett namn. Det utvecklar inte arenan.
Han tar Tele2 Arena i Stockholm som ett exempel. Där går Tele2 in, inte bara som sponsor, utan också som en part som är med och utvecklar upplevelsen i arenan.
– Det finns en logik i att de går in där. Det är inte bara en namnexponering.
På Gotland är det svårare att se hur Ica Maxi ska vara med och utveckla arenan.
Lars Andersson tror att det är därför det har varit svårt att sälja arenanamnet och att det är anledningen till att andra stora företag tackat nej. De har inte kunnat se hur de skulle kunna vara aktiva i arenan, menar han. Det kan vara anledningen till att man inte fått ut så mycket pengar som man hoppats på, enligt Lars Andersson.