PÄ bara en mÄnad har vÀrderingstjÀnsten BilvÀrdering 24 anmÀlts 367 gÄnger till Konsumentverket. Företaget Àr dÀrmed Ärets tredje mest anmÀlda, rapporterar SVT:s konsumentmagasin Plus.
ââKonsumentverket anser att det hĂ€r företagets prisinformation inte efterlever lagens krav pĂ„ tydlighet och i förlĂ€ngningen vilseleder konsumenterna, sĂ€ger Gustaf Danielsson, jurist pĂ„ Konsumentverket, till Plus.
Myndigheten kritiserar ocksÄ BilvÀrdering 24 för att företaget hÀvdar att kunderna gÄr med pÄ att ge upp sin ÄngerrÀtt nÀr de godkÀnner avtalet.
BilvÀrdering 24 ifrÄgasÀtter granskningen, men utan att bemöta Konsumentverkets kritik. Man har heller inte svarat pÄ SVT:s frÄgor, men i ett kundmejl hÀvdar företaget att "alla betalningsvillkor inklusive pris finns klart och tydligt beskrivet och reglerat i avtalet".