Helagotland berättade under gårdagen om den tunga belastningen på destinationgotland.se, som medfört svårigheter att boka resor på hemsidan.
Under onsdagen kvarstår problemen.
”Just nu har vi hög belastning på både webbplats och telefon, vilket kan innebära längre svarstider. Tack för din förståelse!”, står att läsa på hemsidan, och företaget erbjuder möjligheten att betala resor med faktura, samt att bli omdirigerad till en äldre version av hemsidan.
När vi når Adam Jacobsson, sälj- och marknadschef på Destination Gotland, säger han att problemen är de samma som tidigare dagar.
– Det är en hög belastning. Det är inte så jätterevolutionerande, vi har ofta det vid den här tiden på året. Innan och runt påsk, och även efter. Vi ser på servrarna att det är en hög belastning.
– Det är många anrop som görs samtidigt. Sen tittar vi på om det finns något vi kan göra för att öka kapaciteten också, men det är inget revolutionerande heller. Jag har kollat flera gånger i dag och då har det gått bra, sen kollade jag igår kväll och då var det trögt, säger han.
Jacobsson berättar att den höga belastningen syns i alla olika system, och att det går upp och ned, men frågan om det skulle kunna handla om någon form av överbelastningsattack slår han ned.
– Nej, nej. Det är det inte, det är ingen överbelastningsattack vad vi kan se.
Problemen med bokningssidan har än så länge inte haft någon inverkan på Destination Gotland i form av färre bokningar.
– Vi ser att det bokar på bra, så vi ser ännu inget större problem, säger Adam Jacobsson.
Nu pågår ett arbete för att komma tillrätta med problemen. Både nu och inför framtida perioder med högre bokningstryck.
– Det är klart att vi behöver titta på det här, hur vi ständigt kan utveckla det. Det ligger i vårt intresse så klart, säger Adam Jacobsson.