Vill locka HBT-personer till Gotland

Nu på torsdag den 12 septemer på Joda håller Burlesque bar sitt första höstevenemang.

Anna Karlsson startade Burlesque bar 2011.

Anna Karlsson startade Burlesque bar 2011.

Foto: Petra Jonsson

Gotland2013-09-09 08:00

Där man kommer diskutera hur gotländska företag han marknadsföra sig mot HBT-grupper (homosexuella, bisexuella och transpersoner) både nationellt och internationellt.

"Vad kan vi göra? Finns det en marknad som vi på Gotland ännu inte är en större del av och där vi borde marknadsföra oss mer? Hur kan vi marknadsföra oss gentemot HBT-gruppen?", skriver arrangörerna i sin inbjudan.

Enligt Burlesque bar är köpkraften för HBT-gruppen 150 miljarder kronor per år i Sverige.

Nu har man bjudit in Tobias Holfelt som med sitt företag MB Market Makers utbildar företag och organisationer runt om i världen om hur man kan locka HBT-personer till sig.

Om Burlesque bar

Det startades 2011 av genusvetaren Anna Karlsson som hade hört flera personer sakna ett uteställe och evenemang som vänder sig till en mer öppen publik.

Burlesque bar välkomnar alla oavsett kön, relationsformer och sexualitet.

Baren får stöd av RFSU Gotland, RFS Kulturföreningen Roxy och Wisbymaskeraden.

Källa: Burlesque bar

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om