Väl godkänt för Destination Gotland

Destination Gotland får ett mycket bra betyg av resenärerna. Det visar de enkätundersökningar som Rikstrafiken gjorde ombord på färjorna under mars. Totalbetyget visar att nio av tio resenärer är nöjda.

Gotland2007-06-08 06:00
Sammanlagt har 930 personer svarat på undersökningen, som Rikstrafiken genomför för att mäta kvalitén.

Totalbetyget är mycket bra. På Nynäslinjen var bara en procent missnöjda, medan 91 procent uppgav att det var nöjda. Åtta procent tog inte ställning.

På Oskarshamnslinjen var tre procent missnöjda. 90 procent kände sig nöjda, medan sju procent inte tog ställning.

Totalbetyget är sammanvägt att en rad frågor. Passagerarna är mycket nöjda med personalen, känner sig trygga och väl informerade, och tycker att det är välstädat ombord.

Men på alla punkter är betyget inte lika bra. Störst är missnöjet med kaféet och restaurangen på Nynäshamnslinjen, där 18 procentkände sig missnöjda med utbudet.

På den linjen var nio procent även missnöjda med möjligheten att sitta bekvämt ombord och elva procent klagade på inomhusklimatet.
På Oskarshamnslinjen fick mat och klimatet ombord bättre betyg. Bara tre procent av missnöjda med utbudet i restaurang och kafeteria, och lika många hade klagomål på inomhusklimatet.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om