Telefonipengarna återbetalas
Com Hem ändrar sig och betalar tillbaka pengarna för 22 telefonsamtal till Rolf Karlsson i Visby. Men företaget anser inte att det är något fel i Com Hems system som orsakat den märkliga telefonräkningen.
Rolf Karlsson är helt säker på att hans telefon aldrig använts för samtalen. Men trots att räkningen var fyra gånger högre än normalt valde han ändå att betala den.
"Goodwill"
Efter det att GA uppmärksammat de mystiska samtalen på räkningen har Com Hem gått igenom ärendet. Vid företagets kundtjänst såg man att Rolf Karlsson redan i maj tog kontakt för att påtala felen på räkningen. Han uppmanades att lämna in en reklamation, men hördes aldrig av.
- Vi väljer att göra en goodwillkreditering, säger Maria Stråhle vid Com Hems presstjänst.
Goodwillarbetet har dock startat lite för sent. Rolf Karlsson har sagt upp sitt abonnemang hos Com Hem och fick häromdagen ny telefonuppkoppling via en annan operatör.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!