Det var i slutet av november som en grupp med Emil Daun som initiativtagare berättade om kampanjen. Den 12 januari smyglanserade gruppen kampanjen Fimpa Spice, eller #fimpaspice som kampanjen kallas på sociala medier. Nu har Expressen, Metro, Aftonbladet och flera andra medier skrivit om kampanjen.
– Jag är väldigt nöjd. Men man får inte glömma att vi ska göra nytta ute vid ungdomarna, säger Emil Daun, vars byrå Bild & Reklam utformat kampanjen.
Många företag och olika organisationer har hört av sig till Emil Daun för att höra vad de kan hjälpa till med.
– Det har varit sjukt mycket över hela Sverige. Det är både IVisby tryckeri och företag som gått in och sponsrat tryckerikostnaderna, säger Emil Daun.
Under nästa vecka kommer förhoppningsvis de första affischerna upp i skolorna på ön.
– Det är ett tiotal skolor och olika instanser som hämtat material här på ön från tryckeriet.
Han hoppas att fler kommer att haka på tåget och bidra med något nytt till kampanjen.
– Vi hoppas att det här är en boll som vi sätter i rullning. Det skulle vara kul om andra tog det vidare och gjorde sin grej om Fimpa Spice.