Patrik Björkander, marknadschef hos Gotlands Media, byter jobb.
Han är den som kommer att bli ny marknadschef vid Medeltidsveckan. Ledningen för veckan har sedan i början av året sökt en projektledare med marknads- och varumärkeskompetens.
– Medeltidsveckan är i en tydlig utvecklingsfas och vi är oerhört glada över att kunna hälsa Patrik välkommen till vår organisation! Med det stora jubileumsåret 2013 som nu följts upp med SVTs visning av dokumentären 'Sju dagar - Medeltid i Visby' så ser vi en väldigt ljus framtid där vi kan stärka evenemanget ytterligare och utveckla dess dragningskraft samt hållbarhet genom att skapa nya produkter. Med den kompetens som Patrik besitter så kan vi inte vara gladare över att offentliggöra detta, säger Björn Sundberg, tillförordnad verksamhetschef i ett pressmeddelande.
Medeltidsveckans kansli består av tre helårstjänster, två administrativa samt en rekvisitaansvarig.
Patrik Björkander kommer att arbeta med marknad och kommunikation, sponsring samt olika typer av projektledning inom Medeltidsveckan.
När första dagen blir på nya jobbet är inte bestämt.