Enkäten bygger på telefonsamtal med 50 verksamhetsutövare som haft oanmälda tillsynsbesök under 2012. Dessa har fått frågor kring hur de upplever tillsynsbesöken, handläggarnas kompetens, bemötande och tillgänglighet.
När det gäller kompetensen, bemötandet och om företagarna upplever tjänstemännen som lyhörda, ligger betygen på 92-96 procent.
- Det känns jättebra att det är så bra relation mellan tjänstemän och kunder, det har inte alltid varit så, säger Harriet Lihnell, ordförande i miljö- och hälsoskyddsnämnden.
Tillgängligheten är det som får sämst betyg, men även här är resultatet tillfredsställande. 78 procent är nöjda, 20 procent missnöjda och 2 procent har ingen uppfattning. Summan av enkäten ger ett Nöjd kund index (NKI) på 71.
När det gäller tillgängligheten påpekar Harriet Lihnell eller Charlotte Criwall, chef för samhällsbyggnadsförvaltningens myndighetsavdelning, att det inte handlar om svårigheter att nå tjänstemännen per telefon.
- Jag tror att många upplever att det är svårt att hitta på vår hemsida, säger Charlotte Criwall.
I mitten av december ska regionen lansera en ny hemsida där man bland annat utlovar en bättre sökmotor.