För två veckor sedan meddelande Gotlands Medias vd Tiina Mykkänen att hon lämnar sitt uppdrag, och att vd-rollen tas över av NTM-koncernens operativa chef Lina Hedenström.
Samtidigt aviserades att en ny tjänst som platschef skulle tillsättas.
Nu är det klart att det blir marknadschefen Johan Mattisson, 45, som får ta rollen som lokalt operativ chef för Gotlands Media.
– Jag är väldigt glad och ödmjuk inför mitt nya uppdrag som platschef på Gotlands Media. Att tillsammans med övriga medlemmar i ledningsgruppen få möjligheten att förverkliga de idéer och strategier som vi har för att bibehålla ett långsiktigt hållbart mediehus är oerhört inspirerande.
– Vi har alla möjligheter att lyckas. Kompetensen i huset är hög och vi ska se till att den nyttjas på bästa sätt framåt.
Johan Mattisson började på Gotlands Media 2014 som marknadschef och har sedan dess ingått i ledningsgruppen som även består av försäljningschefen Mikael Ogestad och redaktionscheferna Ulrica Fransson och Mats Pettersson.
I mediehuset Gotlands Media ingår varumärkena Gotlands Tidningar, Gotlands Allehanda, Helagotland.se, Gotland.net, Gotland Just nu, Affärslivgotland och Gotland Factory.