Kändisar i kampanj för invandring

18 gotländska företagare är med i Svenskt näringslivs kampanj "Vi vill ha ett välkomnande Sverige".

Foto: Montage

Gotland2015-04-13 14:35

I kampanjen går Svenskt näringsliv bland annat ut med att Sverige behöver invandringen för att få fler i arbete. Organisationen menar Sverige bör vara ett välkomnande land och att invandrarfientliga krafter syns allt mer. I annonsen står det bland annat: "I dag ser vi krafter som vill hindra utvecklingen. Försvåra, förminska, stänga in. Nu säger vi ifrån. Vi menar att mångfald, oliktänkande och öppenhet är en förutsättning för att vi ska fortsätta växa".

– Ju mer främlingsfientlighet som dyker upp i form av partier som vänder sig mot invandring. Då är det angeläget att vi markerar vår ståndpunkt, säger Anders Thomasson, chef för Svenskt näringsliv på Gotland.

Han säger att det är upp till var och en att bedöma vilka partier som Svenskt näringsliv syftar på i sin nya kampanj.

– Vi känner att det är viktigt att berätta vad vi står för. Vi har alltid haft en positiv syn på invandring och arbetskraftsinvandring. Vi tror att Sverige behöver det och det behövs även på Gotland, säger Anders Thomasson.

Alla näringslivstoppar

Jan Bergvall, Annabritta von Schulman, Per Ole Morken, Pigge Werkelin, Stefan Gardell, Magnus Larsson, Allan Båtelsson, Örjan Larsson, Lars Kroné, Carina Funck, Robin Malmqvist, Per Stephani, Eva Werkelin, Julia Bendelin, Patrik von Corswant, Bengt Siggelin, Anna-Lena Bohm, Åsa Stenström.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om