Jonas Kojan ny chef för Gotland Promotion

Jonas Kojan har anställts som ny verksamhetschef för Gotland Promotion AB. Han kommer närmast från en tjänst som platschef för Riksgränsen, Strömma Fjäll & Aktivitet AB.
Jonas Kojan efterträder Peter Tumegård som gått vidare till anställning hos Svenska Spel.

Gotland2007-01-09 06:00
- Vi är glada att kunna rekrytera en så erfaren och inom turistnäringen väl insatt person som Jonas Kojan. Jonas har som chef för Riksgränsen byggt upp ett brett kontaktnät samt en stor kunskap inom marknadsföring och produktutveckling, säger Jan-Erik Rosengren, vd för Gotlandsbolaget.
- Riksgränsen har dessutom många likheter med Gotland eftersom samverkan är av största vikt på båda orterna. I dag är konkurrensen inom den nationella och internationella turistnäringen stenhård. Gotland måste kunna erbjuda Gotlandsbesökaren ett lättillgängligt utbud, både via internet och callcenters för att befästa sin position som attraktivt resmål, fortsätter Jan-Erik Rosengren.
Jonas Kojan håller med och menar att ett brett och lättillgängligt utbud är nyckeln till en framgångsrik turistnäring på Gotland.
- Jag är stolt över att få vara med och driva den fortsatta utvecklingen av Gotland som besöksmål.
Han kommer snarast att flytta med familjen till Gotland och tillträder tjänsten i början av mars. Jonas Kojan har tidigare arbetat inom den gotländska turistnäringen och har en god kännedom om ön.
- Gotland Promotion har på kort tid kommmit en bra bit på vägen men det finns fortfarande mycket att utveckla vilket är inspirerande. Det känns dessutom som vi flyttar hem igen vilket är en bonus.

Fyra bolagsbildare
Gotland Promotion AB är ett av Rederi AB Gotland, Gotlands Konferens & Turistservice, Gotlandsresor och Kneippbyn gemensamt bildat produktions- och säljbolag. Gotland Promotion stärker samarbetet mellan "resa, bo och göra" genom att utöka möjligheten för besökare att få tillgång till gotländska turisprodukter såväl online som via callcenters. Via avtal med Destination Gotland är utbudet tillgängligt via Gotlandsportalen med över 1,3 miljoner årliga besökare.
Hittills har 44 turistföretag på Gotland valt att ansluta sig till Gotland Promotions affärssystem vilket innebär mer än 50 anläggningar och aktivitetsföretag.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om