Han ska marknadsföra ön på fastlandet

Här är personen som fått uppdraget att få fler möten till Gotland.– Ön är otroligt kul att få arbeta med som varumärke, säger Ulf Olofsson.

Foto: Petra Jonsson

Gotland2015-01-16 08:48

Sedan i oktober har Gotland Convention Bureau (GCB) saknat en ambassadör i Stockholm som bland annat ska arbeta med att få fler möten och konferenser till ön. Ulf Olofsson, tidigare varumärkeschef för Oddset på Svenska Spel och konsult, är klar som ny Gotlandsambassadör.

– Funktionen måste finnas och vi hoppas att det ska gå kanonbra för Ulf, säger Peter Lindvall, tf vd för Inspiration Gotland. GCB är en del av Inspiration Gotland.

Ulf Olofsson säger att det ska bli kul att testa på något nytt och få marknadsföra Gotland på fastlandet.

– Det ska bli roligt och inspirerande att få marknadsföra ön. Gotland är otroligt kul att få arbeta med som varumärke, säger han.

Tjänsten kommer att vara på heltid. Om ett halvår ska den utvärderas.

– Trots att jag bott 20 år på fastlandet har jag lyckats behålla dialekten. Jag har sommarhus, släkt och vänner på Gotland. Så det känns intressant att få arbeta med det här, säger Ulf Olofsson, som senast varit konsult och bland annat arbetat med affärsutveckling på Aftonbladet.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om