Den gotländska reklambyrån Hill fortsätter att skörda framgångar. Den här gången är man nominerade till Guldnyckeln som är en tävling där man utser den mest strategiska, kreativa och effektiva kommunikation i landet. Hill är nominerade i kategorin Resor - transporter och fordon och den 20 mars får de reda på om de tagit hem segern.
Kampanjen som Hill är nominerade med är "Gotland - Jorden runt på en ö" som man gjorde för Destination Gotland.
Tävlingen gick ut på att fotografera en plats på Gotland som man tyckte liknade en plats utomlands och det blev en fullständig succé.
Totalt lämnades 2 200 bidrag in och sajten gotlandjordenrunt.se som visade bilderna hade 61 316 unika besökare.
– Vi har inte tävlat så mycket och hittills har vi bara skickat in två och hittills har det varit full pott. Kampanjen fyllde sitt syfte och jag tror att Destination Gotland är nöjd med den också, säger Daniel Hillström, ägare till Hill.
Dessutom har Hill rekryterat en ny vd till företaget. Lars Andersson, tidigare försäljnings- och marknadsdirektör på Bredbandsbolaget och Bring City Mail, ska styra skutan samtidigt som Daniel Hillström ska arbeta med konceptet "försprång" och stötta kreatörerna.
– Jag vill ju sätta Gotland på den kreativa kartan och nu är vi 16 personer. Jag som ägare vill fokusera på att renodla det koncept som vi tagit fram.
Han är väldigt nöjd med rekryteringen av Lars Andersson.
– Jag behöver ha en stark ledare som kan leda mig och företaget framåt. Jag är jäkligt glad att hans pappa var tulltjänsteman på ön och att han älskar Gotland samt att han älskar Hill.