Bra:s chef svarar på fräna kritiken

På fredagsmorgonen kom Bra inte iväg till Göteborg och passagerarna rasade mot flygbolaget. "Vi har fått in sjukanmälningar".

Foto: Dennis Pettersson

FLYGPLANSSTRUL2016-04-08 14:33

Flygbolaget Bra tvingades ställa in fredagens morgontur till Göteborg. 44 passagerare kom till flygplatsen utan förhandsinformation om det inställda flyget. På plats hänvisade flygbolaget till sjukdomar inom besättningen och platschefen Sakarias Ronquist säger att han inte varit med om något liknande under hans fem år inom bolaget.

– Vi har fått in sjukanmälningar på besättningen och inte lyckats fylla upp med besättning för att kunna komma iväg. Det är bara att beklaga. Nu har vi fått en besättning från Sundsvall som kan flyga resten av dagen, säger han till Helagotland.se.

Läs mer: "Det här är kalkon"

Passagerarna fick i stället åka till Bromma och därefter flyga vidare till Göteborg.

– Vi gör allt vad vi kan för att få iväg våra passagerare, säger Sakarias Ronquist.

På sociala medier har det framförts omfattande kritik mot Bras nya bokningssystem och prissättning. Passagerare har bland annat haft problem med att boka via sajten.

– Det har slagits ihop nio olika bokningssystem och det har varit problem för en del. Vi genomför ständigt förbättringar, säger han.

Sakarias Ronquist hävdar att det aldrig varit billigare att flyga med Bra – trots den omfattande kritiken mot de nya priserna.

– Kollar man på siffrorna är det billigare nu än föregående år vid den här perioden. Vi har fler stolar och fler billiga biljetter, säger han.

– Det har varit en del fel, vi jobbar på det och det här kommer bli riktigt bra.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om