Johan Lindvall är marknadschef på Destination Gotland och det här är det första Öppet forum som han är med och anordnar. De senaste åren har man varit på Wisby strand.
– Vi har varit i Visby i 16 år. När man som jag kommer in ny tittar man gärna på om det går att göra saker på ett nytt sätt. Vi har bestämt att i år vill vi komma ut till våra kunder, säger Johan Lindvall.
Med start 23 maj kommer man att göra fem stopp, fyra på Gotland och ett i Stockholm.
– Det passar bra att vi besöker Kappelshamn eftersom vi är spekulanter på hamnen där. Det blir ett viktigt nedslag för oss, att prata med folk i bygden om utvecklingen av hamnen, säger Johan Lindvall.
Han tror att diskussionerna kommer ha lite olika inriktning på olika ställen.
– Jag vet man exempelvis i Burgsvik ofta vill diskutera busskommunikationerna till färjeterminalen.
Johan Lindvall vill att årets forum ska upplevas mer avskalat och intimt än tidigare.
– Det ska inte vara stora Destination Gotland som kommer ut och slår ner som en bomb. Tanken är delvis att vi ödmjukt ska komma ut till kunderna och lyssna på vad de tycker, dels att vi får chansen att berätta om vår verksamhet och våra satsningar.
Tommy Wahlgren håller i utfrågningen liksom förra året. Panelen från Destination Gotland består av vd Christer Bruzelius, vice vd Henrik Cars, marknadschef Johan Lindvall, ombordservicechef Niki Jäghammar, kundservicechefen Marie Östberg och koncernens vd Håkan Johansson.