DG om "Öppet forum"-turnén: "Blir lite intimare"

Destination Gotland är mitt uppe i sin "Öppet forum"-turné, och än så länge är man nöjda med nyheten. "Folk verkar tycka om upplägget", säger Johan Lindvall.

Johan Lindvall, marknads- och försäljningschef på Destination Gotland.

Johan Lindvall, marknads- och försäljningschef på Destination Gotland.

Foto: Dennis Pettersson

Färjetrafiken2016-05-26 15:29

Destination Gotland har arrangerat "Öppet forum", där allmänheten får möjlighet att ställa frågor till bolaget, i 17 år i följd. Nytt för i år är dock att man tagit forumet på turné, med fyra stopp på Gotland och ett i Stockholm.

När man nu avverkat tre av diskussionskvällarna är bolaget än så länge nöjda med det nya upplägget.

– Det blir trevligt och gemytligt när man kommer ut på det här sättet. I Östergarn satt vi till exempel i solen utanför skolhuset, och det blir en mer personlig och intim känsla när man sitter vid samma bord som besökarna. Jag personligen gillar det här nya upplägget, säger bolagets marknads- och försäljningschef Johan Lindvall.

– Det känns som att de som dykt upp hittills uppskattat den här formen. Folk känner sig med avslappnade och verkar tycka om upplägget.

På onsdagen gjorde turnén ett stopp i Kappelshamn, där många av frågorna av förklarliga skäl kom att handla om försäljningen av hamnen. En som var på plats var Berra Sandström, engagerad i "Projekt utveckling Kappelshamn".

– Jag tycker det är jättebra att de kommer ut hit. Det var en bra dialog där det kändes som de lyssnade på oss från bygden. Sedan var väl själva svaren om hamnen lite undvikande och otydliga, men det kan jag förstå. Anbudstiden går ju ut den 31 maj, och har man några idéer för hamnen vill man väl inte avslöja dem för andra anbudsgivare, säger han.

På torsdagskvällen blir det "Öppet forum" i Stockholm, där 150 personer är föranmälda. Sedan avslutar man turnén på fredagen i Burgsvik.

LÄS ÄVEN: Destination Gotland bjöd in till frågestund

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om