Priskriget fortsätter: GB med ny kampanj

Gotlandsbåten har nu släppt en kampanj med 4 000 billigare resor till och från Gotland. "Vi välkomnar priskriget".

Foto: Montage

Färjepriserna2016-02-22 11:23

Förra veckan berättade Destination Gotland att de släpper 95-kronorsbiljetter under april, och nu har svaret kommit från Gotlandsbåten. I fredags släppte de 4 000 resor med billigare priser på samtliga avgångar mellan Nynäshamn och Visby, samt Västervik och Visby. Undantaget är resor till och från Västervik lördagar och söndagar vecka 27 till 32.

Enligt Gotlandsbåtens vice vd Ola Mattsson är kampanjen ett sätt att nå resenärer som annars kanske inte skulle åkt till Gotland.

– Självklart är kampanjen till för gotlänningarna, men vi hoppas framförallt kunna nå de marknader där vi kommer att värva och verka framöver. Det handlar exempelvis om Stockholmsregionen, Mälardalen samt Östergötland. Vi är än så länge helt okända i de här regionerna, och vill man få folk att resa så måste man nå ut till dem, säger han.

LÄS ÄVEN: Destination Gotland släpper billiga aprilbiljetter

Den senaste tiden har ett priskrig mellan Destination Gotland och Gotlandsbåten trappats upp, något som den nyetablerade konkurrenten välkomnar enligt Ola Mattsson.

– Vi välkomnar absolut priskriget, och ser gärna att det skrivs om det även utanför Gotland. Ön kommer i ropet på ett sätt som det annars kanske inte gör, och ju fler som får upp ögonen för att det är billigt att åka till Gotland desto bättre. Gotland har ett väldigt bra läge inför turistsäsongen 2016.

Är den här kampanjen ett resultat av priskriget?

– Den är ju en del i det. Ju fler aktörer på marknaden desto mer fokus blir det ju på priset. Jag tror att vi kommer att vara ganska prisaktiva framåt, och jag utesluter inte fler kampanjer framöver.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!