Konsumentverket kritiserar DG

Destination Gotland kritiseras av Konsumentverket. "Avtalsvillkoret är oskäligt".

Foto: Rolf Jönsson

Ekonomi, näringsliv & finans2014-11-05 13:05

En privatperson har anmält Destination Gotland till Konsumentverket. Anledningen är att ombokningarna av de så kallade flexibiljetterna debiteras med ett tillägg på omkring tio procent av biljettpriset, oavsett om man bokar om till en dyrare eller billigare resa.

Konsumentverket går på anmälarens linje såtillvida att avtalsvillkoren hos DG anses vara oskäliga. Bland annat för att det inte tydligt framgår vad ett flexitillägg är, eller hur det beräknas.

"Avtalsvillkoret är utformat på ett oklart sätt", skriver KV som nu förväntar sig att DG gör en frivillig rättelse, och dessutom inkommer med ett svar till KV om hur bolaget ser på KV:s utlåtande.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!