2014 kallas för supervalåret, och den i särklass viktigaste programpunkten för de politiska partierna, intresseorganisationer och företag är Almedalsveckan.
Det blir fler evenemang, fler programpunkter och fler besökare i år än någonsin tidigare.
Gotlands Media satsar hårt på Almedalsveckan i år, och en ny sajt har redan smugit igång. Sajten, som är responsiv för att passa alla plattformar, heter Almedalen.net.
– Vi är övertygade om att det är mer värt för besökare och arrangörer att kunna ha all information digital och lättillgänglig istället för i pappersform. På det här sättet kommer vi att kunna vara konstant uppdaterade med de senaste ändringarna, och nytillkomna programpunkter, säger sajtens ansvarige utgivare Mats Pettersson.
Men det är långt ifrån bara det officiella programmet som ska finnas på sajten. Minst lika viktigt är allt det som händer vid sidan av programmet.
– Almedalsveckan är mycket större än det som syns i det officiella programmet. Vi vill fånga upp även de evenemang som inte syns där, men som ändå lockar många besökare, säger Mats Pettersson.
Vid sidan om det finns bloggare och naturligtvis nyheter relaterade till veckan. Guide till boende i sista minuten, biljettbokning, hjälp med att lösa praktiska problem och presentationer av alla utställare finns också med.
– Vi har ansträngt oss för att göra en så heltäckande sajt som det bara är möjligt, givet att Almedalsveckan är såpass omfattande. Vår förhoppning är att det är till Almedalen.net man vänder sig, oavsett om det gäller att kolla tid för ett evenemang eller om man vill ha hjälp att fixa saker under veckan. I och med vår smarta kartfunktion blir det också lätt att hitta i folkvimlet, säger Mats Pettersson.