95-kronorskampanjen blir av

Destination Gotland meddelade tidigare i år att det inte fanns några planer på en prispressad kampanj. Nu är det annat ljud i skällan:– Vi ser möjligheter i att folk vill komma till Gotland även under sensommaren, säger Iain Robertson vid Destination Gotland.

Foto: Krister Nordin/Arkiv

BILLIGA BILJETTER2015-07-23 17:50

Som Helagotland.se berättade för knappt tre veckor sedan fanns det inga planer på en 95-kronorskampanj i år. Nu har planerna ändrats. Mellan 11 augusti och 13 september är det möjligt att åka till kampanjpris. Iain Robertson talar om att förlänga säsongen.

– Tanken är att vi ska skapa nya säsonger på Gotland. Vi ser att det finns två jätteintressanta evenemang i Crimetime och Gotland art week under vecka 33 och 34.

– Om vi kan stötta dem så kanske det skapar något på sikt, säger han.

Under sensommaren finns 10 000 biljetter till kampanjpris. De kan dock inte användas i kombination med det rabatterade priset för folkbokförda på Gotland. Iain Robertson utesluter inte att det blir fler liknande kampanjer framöver.

– När det finns utrymme för det så kommer vi att ha kampanjer utanför den traditionella högsäsongen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om