En som har bra koll pĂ„ Ă„terbĂ€ringen Ă€r Maria Ericsson som jobbar som försĂ€kringsrĂ„dgivare pĂ„ LF Gotland. Det kan handla om försĂ€kringar för till exempel villor, bostadsrĂ€tter, fritidshus och olika typer av fordon. Hon förklarar begreppet âtillbakakakaâ:
â Det Ă€r Ă„terbĂ€ringen till vĂ„ra kunder. De fĂ„r helt enkelt tillbaka en del av den premie som de har betalat in, berĂ€ttar Maria.
Möjligheten att ge tillbaka till sina kunder har dels sin grund i att bolaget Àr kundÀgt och men ocksÄ i bolagets positiva resultat frÄn Äret innan.
â Ăven om kunden bara har en liten försĂ€kring fĂ„r man Ă„terbĂ€ring. Det visar att företaget bryr sig om sina kunder och att det gĂ„r bra, förklarar Maria.
SjÀlv Àr hon sÄklart helkund hos LF Gotland och har bÄde hem, husbil och bilar försÀkrade i bolaget. Hon uppskattar ÄterbÀringen.
â Det Ă€r ju jĂ€ttekul att fĂ„ tillbaka. Pengarna sĂ€tter jag in pĂ„ ett sparande sĂ„ man fĂ„r en liten buffert om det hĂ€nder nĂ„got.
FörvÀntningarna hos kunderna Àr stor redan nu berÀttar Maria:
â Det Ă€r mĂ„nga som frĂ„gar om det blir nĂ„gon Ă„terbĂ€ring. Dom blir riktigt, riktigt glada. Det blir som en liten present i höst.
Ann Konradsson Àr kund hos LF Gotland sedan mÄnga Är, bÄde pÄ privat- och företagssidan. Till vardags driver hon barnklÀdesbutiken Picco pÄ Adelsgatan i Visby. Hon uppskattar ÄterbÀringen som kommer som en vÀlkommen bonus.
â Det Ă€r Ă€ven en bra goodwill för LF, sĂ€ger Ann.
Som kund hos LF Gotland vÀrdesÀtter hon nÀrheten och det lokala. Att man faktiskt kan ringa och fÄ prata med en riktigt person och Àven fÄ trÀffa en rÄdgivare nÀr man behöver.
Till sist, vad skall du göra för pengarna du fÄr i ÄterbÀring?
â Det finns alltid hĂ„l att stoppa i, skrattar hon.