Mats mening

Politik2011-09-15 04:00
Detta är en ledare. På hela Helagotland publiceras ledarartiklar från Gotlänningen, Gotlands Folkblad och Gotlands Allehanda.

Ofta kan vi i våra två lokaltidningar läsa insändare om färjetrafiken till och från Gotland och Destinationens sätt att sköta denna. De flesta av insändarskribenterna har som det verkar sakliga och väl underbyggda synpunkter, sedan finns det förstås en del som mest verkar bygga på "hörsägner och gamla skrönor". Men människor upplever ju alltid händelser olika.

Det som länge förvånat mig när det gäller alla insändarna är att Destination Gotland så gott som aldrig besvarar dessa. Ibland skulle förmodligen ett enkelt svar räta ut många frågetecken och förbättra rederiets rykte.

Det känns nästan som att policyn är att tiga ihjäl alla synpunkter. och det kan man ju göra inom alla monopolliknande verksamheter.

Om jag inte minns helt fel så var situationen helt annorlunda när Gotlandslinjen bedrev trafiken. Ofta bemötte vd:n Hans Laidwa själv kritik och synpunkter. Något för Destinationen att ta efter.

Kräver förstås lite extrajobb, men det borde ses som en självklarhet från varje företag som värnbar om sitt varumärke att ha en positiv dialog med sina kunder.