Mats Mening
Detta är en ledare. På hela Helagotland publiceras ledarartiklar från Gotlänningen, Gotlands Folkblad och Gotlands Allehanda.
Eftersom jag hyllar principen att elen skall köpas lokalt har jag trots alla hurtiga telefonförsäljare från andra elbolag försökt vara den gotländska leverantören trogen, men ofta har tilltron sviktat och detta beroende på just det snurriga faktureringssystemet. Precis varje gång som jag ändrat något i avtalet med Geab så har det som företaget själv uttrycker det blivit "strul" med fakturorna. Sista gången var det dessutom problem med den nya växelmodulen, vilket inte direkt underlättade möjligheterna att per telefon få rättelse på fakturorna!
Mitt råd till vår lokala elleverantör är: Utarbeta ett fungerande fakturerings- och telefonsystem och håll sedan fast vid detta. Man behöver inte alltid ligga i främsta ledet med all ny administrationsteknik. Kunderna uppskattar mer ett fungerande och pålitligt system, som förmodligen också kostar mindre och ger företaget bättre goodwill.