Varning för telefonförsäljare
Foto: Malin Hoelstad / SvD / SCANPIX
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Nu i sommar 2010 blev jag återigen påsprungen av en försäljare, utanför ÖoB. Berättade ovanstående historia för honom, på vilket han förklarade för mig att jag blivit lurad. Man fick inte göra på det sättet, men att försäljaren gjort sig en hacka naturligtvis för han hade ju fått ersättning för tecknande av ett nytt abonnemang. Men nu skulle han hjälpa mig.
Jag gjorde en förlängning av mitt fastpris till snackis, han avslutade mitt vilande abonnemang. Sagt och gjort, jag var nöjd och även han. Nu den 3/9 får jag ett brev i från tele2 där det står att mitt vilande abonnemang är öppnat igen. Ringer då tele2 och får reda på att abonnemanget inte är avslutat och att jag måste börja betala för det.
Blir naturligtvis upprörd då jag blivit lovad att det var avslutat. Blir även ombedd att kontakta Talk to people, för det är dem som har ansvaret för dessa killar som står och lurar på folk en massa skräp. Vilket jag gör, men de har heller inget ansvar för detta. Så nu står jag här och betalar för två abonnemang trots att jag sagt upp ett av dem, så jag måste betala för i två år.
Jag säger bara som varning till alla: Gå inte på tele2:s försäljare de är bara ute efter att lura folk. Sedan tar ingen ansvar för detta. Det är vi konsumenter som känner oss överkörda och lurade.