Tack till Gotlands varumärkesbyggare
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Kreativiteten var fantastisk vilket har lett till flera hundra förslag till vad vi kan göra för att Gotland skall bli känt som en attraktiv plats för bo & leva, driva verksamhet samt ett spännande resmål året runt. Det har varit högt i tak och givande diskussioner kring vad vi måste börja göra respektive sluta göra för att nå dit vi vill. Det kom även in flera hundra förslag till hur vi kan göra Gotland ännu mer magiskt, det vill säga överträffa varandras och andras förväntningar. Alla idéer och synpunkter kommer att finns på www.gotland.se inom kort.
Vi vill rikta ett särskilt tack till alla de i varumärkesgruppen och våra fyra arbetsgrupper runt ön som har arbetat fram varumärkesplattformen och lagt ner mycket tid och energi! Det är fantastiskt att se vilken glöd det finns för att göra Gotland till ett ännu starkare och bredare varumärke. Det är glädjande att se vilken kompetens och kreativitet som finns här på Gotland.
Framöver kommer flera spännande aktiviteter att ske i arbetet med att bredda bilden av Gotland såsom samarbetet med Primörpremiären, Sommarfesten, skolorna och den planerade fototävlingen mm. Alla kommer också att få möjlighet att spela "Gotlandsspelet", vilket är ett kul, spännande och kunskapsberikande sätt att dra nytta av respektive bidra till att stärka Gotlands attraktions- och konkurrenskraft. Vill du veta mer om vårt fortsatta arbete så ta kontakt med Tiina Mykkänen på Tillväxt Gotland.
Stort tack till alla inblandade som så starkt bidragit till våra framgångsrika lanseringsmöten och alla ni som lagt så stort engagemang för att göra Gotland till Östersjöregionens mest kreativa och magiska plats, präglad av närhet, hållbar tillväxt och fylld av livslust.
Eva Nypelius (c),
Björn Jansson (s),
Gustaf Hoffstedt (m),
Lars Thomsson (c),
Lena Celion (m),