"Swedbank stal 3 000 kronor av mig"
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
När jag skulle köpa teckningsrätter till en nyemission så använde jag mig av dessa tjänster och betalade cirka 3 000 kronor.
Grundtanken från min sida var att när jag fått mina teckningsrätter så skulle även Swedbank enligt mina önskemål omvandla dessa till aktier. Jag uppfattade att detta skulle ske och avvaktade därmed för att jag när affären var klar skulle kunna se detta på mitt depåkonto. Tiden gick och inga aktier dök upp.
Jag kontaktade då Swedbank och frågade när mina teckningsrätter skulle omvandlas till aktier, svaret från Swedbank var att detta skedde redan i april månad.
Aktierna dök inte upp och i oktober kontaktade jag Swedbank igen, och efter samtal med olika tjänstemän fick jag till svar från Swedbank att " jag kunde känna mig blåst på både aktierna och pengarna ....".
Efter skriftväxling med Swedbank så säger de att de har inte gjort något fel, ett väntat svar från den ofelbara banken. Swedbank är ju även banken som uppträtt i Lettland utan att ta hänsyn till etik och moral. Pengarna 3 000 kronor är inte något som jag står och faller med, utan det är principen att Swedbank kan gå ut och erbjuda dessa självbetjäningstjänster som man tydligen med lätthet kan missförstå.
Mina pengar är borta, stulna av Swedbank anser jag, på grund av det dåliga utförande på dessa tjänster som de gladeligen erbjuder.
Jag hoppas att de som är kunder i Swedbank tar sig en allvarlig funderare över att byta till en annan bank.