Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Jag förutsätter att Kneippbyn vill ha så många besökare som möjligt, men precis som förra året är det väl inte meningen att besökarna skall beställa mat från Sibyllakiosken. Nästan en timmes väntan kan få vilken barnfamilj som helst att bryta ihop av hunger, framför allt barnen.Att under lunchtid ha en person som tar emot beställningar är ett skämt! Tanken man haft med en lucka för beställning och en lucka för hämtning är nog inte så tokig, varför inte använda sig av den?Även glassköpet bjöd på ett stort irritationsmoment. Att ensam köpa glass till familjen slutar med halvt uppätna glassar till resterande familjemedlemmar på grund av att man först beställer och får glassen och sedan köar för att få betala. Medan tjejen i kassan tog varannan från "innekön" och varannan från "utekön" hann glassarna smälta bort. Så till nästa sommars besök hoppas jag att minnet inte är kort utan att vi då packar matsäcken full.Fast i och för sig, köa är den enda aktivitet avsedd för vuxna och det betalar vi ju ändå 195 kronor för!