Det är dags att byta rederi igen
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Jag bokade resa för några dagar sedan och då var det väldigt svårt att komma med till Nynäshamn, så det enda som fanns var klockan 03,30, men det var bara att bita i det sura äpplet och åka den tiden.
Jag kunde ju bokat för några veckor sedan, men det har inte blivit av.
Jag betalade resan direkt med kontokort, 580 kronor kostade det. En dag senare så är jag inne och kollar på Destination Gotlands hemsida och då finns det plats på en färja klockan 07,05 så jag ringer och vill byta båt, och det går jättebra. Men den resan kostar bara 360 kronor.
Jag frågar då om man sätter tillbaka pengar på mitt konto efter som denna resa var billigare.
Nej tyvärr säger telefonisten, det går bra att omboka biljetten, men du får inga pengar tillbaka, så Destination Gotland snodde 220 kronor. Det är ren stöld enligt mig, och stöld av den summan kan innebära upp till sex månaders fängelse (vem ska sitta av straffet?).
Klart man blir förbannad på Destination Gotland. Men en slutsats kan man dra, betala aldrig biljetten direkt! Skulle jag nu bara ha bokat biljetten och betalat den på plats så kunde jag bara skitit i att hämta ut biljetten, då skulle jag inte förlorat mina pengar.
Så alla gotlänningar sluta betala biljetten direkt, man tjänar på att betala på plats, även om den extra avgiften kommer till!