Hallå!
Är det fler än vi på Sudret som hösten 2023 tvingats byta ventilerna till invattnet och betalat en VVS firma för det och dessutom behövt betala regionen närmare 1 000kr för ett så kallat ”förgäves besök”?
Jag har per fler mejl och samtal till kundtjänst inom regionen efterfrågat när vi ska få vår vattenmätare utbytt. ”Vi har inte glömt dig” är svaret. Nej visst det har ju bara gått cirka ett och ett halvt år sedan vi betalade för något som vi dels inte bett om dels inte fått levererat… Ni har ju det så himla tajt om dagarna och det är ju så mycket lääängre från Visby till Sudret än tvärtom.
Så att, min fråga till ansvarige inom tekniska förvaltningen är. Hur ska jag märka min motfaktura till regionen? ”Avser: Förgäves betalt för ej levererad produkt/tjänst”? Attention: Tekniske direktören eller vem…?
Steppa upp regionen, leverera det ni fakturerat oss för. Asap.
Regionen fakturerar men levererar inte
Om vattenmätare med förhinder skriver signaturen HP som fått betala för inte utfört arbete och nu vill skicka en motfaktura till Region Gotland.
Foto: FREDRIK SANDBERG/TT
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.