Jag undrar om Gotlandshem har kunnigt folk i ledningen när man hela tiden måste sälja fastigheter för att finansiera verksamheten.
Till råga på allt ska man riva ett helt kvarter. Det gjorde att folk som stått i kö i många år blev blåsta på lägenheter. De som bodde i lägenheterna som kommer att rivas tog dem. Vi har en bastu på Stjärngatan som vi i hyresgästföreningen byggt men vi får inte använda den, trots att vi pratat men mannen som skötte den som sagt att han ställer upp och sköter den gratis. På Gotlandshem vet de inget om service. Jag tycker det är dags att kolla upp om det är rätt folk i ledningen.
Besviken på Gotlandshem
SVAR DIREKT
Hyror täcker inte våra kostnader
De pengar vi får in genom hyresavgifter täcker inte på långa vägar de kostnader som är förknippade med behovet av renoveringar och nybyggnationer. Vår största inkomst som allmännyttigt bostadsföretag är från just hyror. Det ger oss bara en budget för ett visst, löpande, underhåll. Vi behöver därför hitta nya sätt att få in de pengar som behövs för fastighetsanknutet, större underhåll och för att kunna bygga nytt. Att sälja delar av vårt bestånd är det mest effektiva sättet för oss här och nu att skaffa det kapital som behövs.
Ingen hyresgäst är lurad
I kvarteret Riggen ska vi riva och bygga nytt. Vi är måna om våra hyresgäster och bygger därför bostäder som håller en godkänd standard. Det kommer dessutom att byggas ännu fler bostäder än vad som finns idag. Ingen hyresgäst har blivit lurad, alla får hjälp med att hitta nya bostäder.
Du tar upp även synpunkter i ett aktuellt ärende i ditt bostadsområde. Här ber vi dig att kontakta vår kundservice för att få den bästa hjälpen!
André Liljegren, fastighetschef Gotlandshem