Negativa insändare kan ha att göra med Gotlandshems attityd

Signaturen Trött gillar inte svaret från Gotlandshem på frågor från en hyresgäst som undrade varför inte hyran sänks när något som ingått försvinner

Gotlandshems kontor på Visborgsområdet. Signaturen Trött vill ha mer av samma anda där som hos Västerviks bostadsbolag.

Gotlandshems kontor på Visborgsområdet. Signaturen Trött vill ha mer av samma anda där som hos Västerviks bostadsbolag.

Foto: Henrik Radhe

Insändare2025-05-29 11:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Gotlandshems kommunikationschef har i en insändare försökt "förklara" för oss hyresgäster varför inget Gotlandshem gör är till hyresgästernas nackdel.
Som hyresgäst hos detta felfria bolag ska vi stå med mössan i handen och tacka och bocka.

Tanken att alla negativa insändare kan ha att göra med Gotlandshems attityd mot (ja just det, mot) sina hyresgäster verkar sedan länge vara borta hos Gotlandshems ledning. Det bygger knappast förtroende.

När Gotlandshem inte får igenom orealistiska begärda hyreshöjningar kan företaget nästan gå under!
Jag jämför med vd för Västerviks bostadsbolag som istället säger: Vi hade behövt få lite till men vi får se vad som kan göras och försöka klara oss.
Ödmjukhet, förståelse och insikten att Gotlandshems personal faktiskt föds av dem som hyr finns bara inte.