Gotland behöver Telias butik

Insändare2024-11-04 10:05
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Bästa Telia!

Att fatta ett beslut sker inte bara med hjälp av mobiltelefon och andra digitala verktyg.Det krävs även en konsekvensanalys! 

Vi gotlänningar har måhända ett högt IQ, som gör att vi kan få vår huvudsakliga Teliahjälp via telefon. Ibland behöver vi ändå få träffa en fysisk handläggare för att diskutera våra teletekniska problem.

På fastlandet kan era kunder promenera, ta bil, ta tunnelbana eller buss till närmaste Telia-butik. Beslut om ett sådant besök kan tas mer eller mindre på direkten.

För oss gotlänningar krävs det ett välplanerat beslut då färjan Visby- Nynäshamn avgår kl 07.15 och efter tåg eller anslutningsbuss är man i Stockholm kl 11.35! Besöket i Telias butik i city tar nog max 30 minuter. Första anslutningsbuss till färjan går kl 19.00 och man är åter i Visby kl 00.00. En total restid, inklusive Teliabesöket, på 26 timmar och 45 minuter!

Förutom kostnaden för färja och buss tillkommer en kostnad för lunch och middag.

Har denna analys ingått i Telias beslut om nedläggningen av butiken i Visby? Tag nu chansen att ompröva ert beslut, vi behöver er här på Gutarnas ö!