Har precis behövt ändra avresan och antal resande i en betald biljett till Gotland.
Det är en flexi-biljett så ändringen är möjlig; dock med avdrag på några hundra kronor.
Vad som inte är klokt är att den tusenlapp jag ska ha tillbaka kan komma "inom 90 dagar".
Jag försökte få mina pengar tillbaka direkt från hemsidan, men det klarade den inte av. Jag blev rådvill och ringde därför upp Destination Gotland. Jag ville ju veta att mitt nya datum var okej, samt få resterande belopp tillbaka. Jag ringde och fick bra hjälp med bokningen, men hanteringen av pengarna kunde inte göras därifrån, utan jag fick info om att hämta ett mejl som berättade om hur man ska göra för att få sina pengar tillbaka. Krångel!
Jag skickade detta mejl två gånger. Jag är besviken över att Destination Gotland inte har en smidigare hantering vid ändringar av resa. Ni drar våra pengar omgående vid bokning, men vi ska vänta, som det stod i mejlet, i upp till 90 dagar på att få tillbaka våra inbetalda pengar. Jag hade väl tur för pengarna kom någon dag efter. Alla har säkert inte tid och ork att både ringa och mejla, och var hamnar i så fall pengarna?
Om det är hemsidan som inte fungerar, varför lägger ni då ut den?