Satsar 150 000 på TV-medverkan

Gotland2005-07-09 06:00
150 000 kr satsar Gotlands kommun av regionala utvecklingsmedel på projektet "Sommarstad 2005". Satsningen sker inom ramen för TV-programmet "Stadskampen", som fått sin final förlagd till Visby den 3 september. Det finns få evenemang som lockar besökare till Gotland utanför den egentligen högsäsongen. Genom att ta till vara nya möjligheter, som i detta fall att vara finalplats för de tävlande städerna, utvecklas besöksnäringen heter det i motivering till bidragsbeslutet. Pengarna tas från kontot allmänna regionalpolitiska åtgärder. Målsättningen med kommunens satsning är att marknadsföra Gotland som lämplig plats för stora publika arrangemang. Genom det kompletterande "Torpet"-programmet ges även möjlighet att marknadsföra gotländsk form och design, anser regionala utvecklingsteamet vid ledningskontoret.
TV-programmet uppges vara fyllt av tävlingar, humor, spänning och musikaliska framträdanden.
Ett av de nya inslagen är att tittarna har chansen att vinna ett eget drömtorp.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om