På grund av regler från din plattformsleverantör kan du tyvärr inte utföra prenumerationsärenden i appen.
Satsar 150 000
på TV-medverkan
Gotland2005-07-09 06:00150 000 kr satsar Gotlands kommun av regionala utvecklingsmedel på projektet "Sommarstad 2005". Satsningen sker inom ramen för TV-programmet "Stadskampen", som fått sin final förlagd till Visby den 3 september. Det finns få evenemang som lockar besökare till Gotland utanför den egentligen högsäsongen. Genom att ta till vara nya möjligheter, som i detta fall att vara finalplats för de tävlande städerna, utvecklas besöksnäringen heter det i motivering till bidragsbeslutet. Pengarna tas från kontot allmänna regionalpolitiska åtgärder. Målsättningen med kommunens satsning är att marknadsföra Gotland som lämplig plats för stora publika arrangemang. Genom det kompletterande "Torpet"-programmet ges även möjlighet att marknadsföra gotländsk form och design, anser regionala utvecklingsteamet vid ledningskontoret.
TV-programmet uppges vara fyllt av tävlingar, humor, spänning och musikaliska framträdanden.
Ett av de nya inslagen är att tittarna har chansen att vinna ett eget drömtorp.