För tredje dagen i rad har Swedbank störningar i sina digitala tjÀnster.
Till TT sade Swedbank att man har haft problem rörande inloggning i internetbanken och appen.
ââDet kan fortfarande vara sĂ„ att det finns kunder som har svĂ„rt att logga in, sade Ralf Bagner, presskommunikatör pĂ„ Swedbank pĂ„ torsdagskvĂ€llen.
Enligt Di var inloggning inte det enda problemet under torsdagen.
Tidningen skriver att aktieplattformen hos Swedbank inte fungerade nÀr börsen var som mest turbulent och att mÄnga har hört av sig med klagomÄl.
Bankens presschef Unni Jerndal sÀger till Di att marknadsdata inte visades korrekt.
ââDet Ă€r vĂ€ldigt olyckligt.
I stĂ€llet hĂ€nvisades man dĂ„ till kundtjĂ€nsten â dĂ€r det kunde uppstĂ„ telefonkö.
Besvikna kunder ska kunna göra en reklamation om de upplever att de förlorat pengar pÄ grund av tekniska problem. Men hur det ska gÄ till Àr inte helt tydligt.
ââMan fĂ„r ta en dialog med sin rĂ„dgivare, och beskriva sin situation. Det blir vĂ€ldigt specifikt för varje enskild kund, sĂ€ger Jerndal.
ââAll ersĂ€ttning utgĂ„r frĂ„n gĂ€ngse avtal och praxis pĂ„ det hĂ€r omrĂ„det.