Det Àr Klarnas vd:s förklaring till de problem som fick företaget att stÀnga ner sin app i slutet av maj, skriver Dagens Nyheter.
ââDet hĂ€r Ă€r dĂ„ligt för oss, punkt slut, sĂ€ger företagets vd, Sebastian Siemiatkowski, till tidningen.
Det var den 27 maj som betaltjÀnsten Klarna fick tekniska problem. Under en halvtimme kunde anvÀndare se varandras uppgifter. DN har tagit del av en intern rapport som visar att 83 000 anvÀndares information delades och att det i 15 000 av fallen handlade om identifierbar information.
ââVi har vĂ€ldigt rigida testkontroller, men tyvĂ€rr kan saker Ă€ndĂ„ gĂ„ fel ibland. Det Ă€r det som har hĂ€nt hĂ€r, helt enkelt. Med det sagt Ă€r det klart att vi analyserar vad vi hade kunnat göra annorlunda för att undvika den hĂ€r typen av fel i framtiden, och vi har identifierat en del sĂ„dana Ă„tgĂ€rder som vi tror skulle minska den risken, sĂ€ger Sebastian Siemiatkowski.