Vi är uppriktigt ledsna och besvikna över att ni uppfattar vårt agerande på det sätt som beskrivs i er insändare. Den artikel som publicerades i denna tidning den 14 maj beskrev problemet på ett, enligt GEAB, mycket neutralt och sakligt sätt. Det helt riktigt som Ulla och Benny påpekar, det är GEAB:s ansvar att ta hand om och vårda bredbandskunderna. Det är också vårt ansvar att hålla kontakt med Skanova (ett dotterbolag till Telia som sköter all infrastruktur). Skanova i sin tur lägger ut de beställningar som vi och andra bredbandsleverantörer gör på entreprenadföretaget Eltel. Denna arbetsordning fungera i de flesta fall, även om vi i vissa fall har haft synpunkter på den tid som flyter mellan lagd beställning och utfört arbete. För er del uppstod det problem eftersom vi först fick en betällning på att flytta med abonnemanget och sedan efter ett par dagar fick vi en uppsägning. Den första beställningen hann gå igenom och därmed spärrades möjligheten att byta av leverantör innan vi fick in er uppsägning. Vi har tagit upp detta fall med Skanova och de medger att felet har uppstått hos dem, vilket vi och de gemensamt ber om ursäkt för. Vi har utvärderat varför detta har kunnat hända. Det vi ser att vi kunde ha gjort annorlunda är att ha hållit en tätare kontakt med er som kunder och möjligen stött på ännu mer hos Skanova.
Jag hoppas ert förtroende för oss stärks i framtiden och vi ser er gärna tillbaka som kunder igen hos vår nya bredbandslevererantör.