Skandalöst, Geab att behandla sina bredbandskunderna så

Gotland2007-05-23 01:07
Det här är en debattartikel. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Riktar här vår skarpaste kritik och missnöje till ansvariga för GEAB Bredband, för det sätt vi blivit bemötta och det vi utsatts för, då ingen på GEAB har kunnat offra sig att ta kontakt med oss och dels be om ursäkt för det som inträffat, samt på inget sätt erbjuda oss någon som helst kompensation för den skada vi åsamkats p.g.a. det slarv eller misstag som någon på GEAB gjort, eller den som ni på GEAB i er tur beställer arbetet av.

Vi kunde inte ens i vår fantasi, tro att GEAB Bredband som visat sådan fin serviceanda och välvilja att stötta oss som kund under tiden vi var ansluten till GEAB Bredband, skulle vända så tvärt och ge oss så urusel feedback och dålig kundservice, bara för att vi ser oss nödsakade att byta leverantör.

Trots allt, så det minsta man hade kunnat förvänta sig av ett sådant seriöst och kundintresserat företag som GEAB troligen är, att ni lagt ned mer arbete på att så snabbt som det bara är möjligt, och rättat till det problem vi råkade ut för, och ej utlova saker ni ändå inte kunde hålla.

Att dessutom konstant hänvisa till att problemet ligger hos ett företag uppe i Stockholm vid namn "Skanova" som vi som kund INTE får eller kan kontakta, fast det är mer troligt att problemet ligger hos GEAB själv eller hos det "hemliga "ElTele" företag i Visby, som snurrar runt här i sina vitmålade bilar och kopplar ihop alla telefon och bredbandskablar.

Tycker även det hade varit på sin plats, att någon från er, omgående hade tagit kontakt med oss, så fort misstaget/felet var avhjälpt och visat er goda serviceanda, genom att dels be om ursäkt, samt kompensera oss på något sätt för lidande och onödiga arbete vi fått utstå under tiden vi stängts ute från möjligheten att åter koppla in Internet.

Väldigt skandalöst och dålig stil, att vi om och om igen, skall behöva ringa resp. skriva till er, för att bara få nya datum när vi skall bli urkopplade, när dessa datum ändå ej överensstämmer med verkligheten.

Något som i vardagligt tal, kallas för ren skär lögn oftast.

Att vi dessutom skall behöva vända oss till den ena instansen efter den andra, och slutligen media för att komma tillrätta med problemet, var det största bevis, på hur dåligt GEAB värdesätter sina kunder.

Det minsta man ändå hade kunnat förvänta sig, var ett telefonsamtal från någon ansvarig på GEAB, och inte att man skulle behöva slå upp morgontidningen, för att där finna att "nu har problemet löst sig" och sen strax efter märka, att plötsligt bara med blixtens hastighet, genom att en reporter från GA visar sitt intresse, så är det inga problem att ge oss fri tillgång till bredbandsnätet. Något som verkade vara ett olösligt problem, så länge det bara var vi själva som tidigare helkund, som tog kontakt och krävde det.

Not: För dig som ej är insatt i bakgrunden till denna insändare, så hör till saken att vi var anslutna till GEAB Bredband fram till den 13 Mars i år, och då p.g.a. flytt från lägenhet till hus, inte kunde behålla GEAB som leverantör. Vi sa upp vårt bredband för att sedan efter flytt kunna koppla in i detta fallet Telia Bredband, vilket "normalt sett" ej borde stött på några problem, och som högst skulle gett oss en paus från Internet på 15-18 dagar.

Men p.g.a. någon som är ansvarig för att koppla ur oss från GEAB eller det hemliga företag dom ger uppdraget åt, så begicks ett så allvarligt misstag, att vi ofrivilligt blev utestängda från Internet i hela 2½ månad, vilket orsakade oss enorma problem, då vi både skötte bankaffärer och andra viktiga saker via Internet.

Så ett varningens ord till dig som funderar på vem du skall bli bredbandskund hos.

Bara för att du blir trevligt bemött och lovas guld och gröna skogar, och även erbjuds en Dvd-spelare, bara du blir kund, så är det inte riskfritt att långt senare tala om att du inte längre önskar vara kund där.

Och inbilla dig då inte att du behandlas på samma smöriga sätt och erbjuds fina saker eller annat, för att du skall stanna kvar eller återkomma som kund, "NEJ" då lär du inte vara värd många ören inte. Risken är nog större att kommer att få grova problem om du inte i förväg försäkrat dig med en saftigt avlönad advokat eller införskaffat flera telefonabbonemang, så du kan koppla upp dig mot flera bredbandsoperatörer samtidigt och fritt välja den som erbjuder bästa kundservice.

Läs mer om