Sanera scanningkön

Gotland2007-06-27 01:05
Det här är en debattartikel. Åsikterna i texten är skribentens egna.
vad bra med självscanning på OBS, tänkte jag och började med det kort efter införandet. Men se, det fungerar inte riktigt så bra som man skulle tro! Jag handlar där huvudsakligen, det vill säga cirka tre gånger i veckan.Men i den bemannade scanningkassan där det hänger en skylt ovanför kassan med text Bemannad scanningkassa är det oftast en lång kö av kunder som INTE har scannat och INTE släpper fram en som scannat. I kassan längre norrut, där det står en skylt på rullbandet Endast för scanningkunder brukar det vara tomt. Ingen kassörska i sikte! Så har det varit de flesta gånger jag handlat på OBS.Hur skall det då gå nu i sommar?I fredags var det cirka 15 ej scanningkunder i kassan där det står Bemannad scanningkassa och som man uppfattar ej för vanliga kunder före mig som scanningkund.Ja, inte tänker då jag handla på OBS mer utan jag kommer hellre åka till utkanten eller gå in i stan för att hitta en annan affär att handla i, för när OBS utlovar snabbare service för kunden men när det i realiteten bara väcker irritation och följden blir samma tid som i vanliga köer, då betackar jag mig. OBS får spara in personalkostnader bäst de vill. Det gynnar iallafall inte oss (fd) trogna kunder.
Läs mer om