Det här är en debattartikel. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Hörde på fullmäktige att Gustav Hoffstedt inte vill sätta till en ledig tjänst på konsumentupplysningen. Personligen anser jag att det är helt fel att spara in på en sådan tjänst. Vi har många grupper i samhället som behöver hjälp med just konsumentrådgivning och skuldsanering. Gustav Hoffstedt borde skaffa sig bättre underlag innan han uttalar sig. Jag har personlig erfarenhet av att jobba med grupper som behöver den här hjälpen. Personer som av okunskap och/eller dålig ekonomi riskerar att hamna hos Inkassoföretagen och kronofogden. Tycker inte Du Gustav, som ordförande i Socialnämnden, att de här grupperna behöver den hjälpen det innebär, att få rådgivning och så småningom komma ur skuldfällan? Eftersom det tydligen är kö hos Konsumentrådgivningen kan jag tvärtemot tycka att man skulle utöka antalet tjänster. Men det är väl som vanligt så att den moderata politiken inte omfattar de svagaste i samhället?