Gotlandshem, ordna parkering för våra husbilar
Det här är en debattartikel. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Jag kan svara direkt, det gör de inte, efter det man läst i tidningarna och hört på Radio Gotland. Kallt i lägenheterna, bygger dyra lyxlägenheter som bara en liten del av gotländska befolkningen kan ha råd att hyra, med mera, som jag inte vill skriva här, hörsägen.
Bara det att husbilar inte får parkera på deras parkeringar, fast husbilens ägare är hyresgäst, varför, ja de kan var dumhet, princip, vad kan det annars vara? Snart får väl inga bilar alls stå på Gotlandshems parkeringar.
Jag hörde på Radio Gotland att en husbilsägare som bor i Klintehamn inte får stå på parkeringen, och att de har bett kommunen om hjälp. Är han hyresgäst? Ja vad jag förstår så är han det, och om man har en bil, husbil, motorcykel eller annat, kan det ha någon som helst betydelse.
Om han bor i husbilen, då är det fel, men vem bor i husbilen på en parkering, när man har lägenhet i Gotlandshem och betalar dyr hyra?
Jag tycker att GotlandsHem, skall komma med rimlig information, varför inte husbilar får stå på deras parkeringar, fast bilen står rätt enligt lage, med alla fyra hjulen innanför parkeringsrutan, och att ingen bor i bilen, och att den inte bara är uppställd, och att man använder husbilen lika ofta som dem som har en personbil.
Kom inte och säg att det är en lastbil, det är de flesta husbilar inte, personbil klass 2B är det.
Och vad skulle det ha för någon betydelse om det var en lastbil.
Vad säger Gotlandshem om att det står avställda bilar, släpkärror, taxibilar som har en rörelse på parkeringen, eller i deras garage, är det tillåtet. Jag tycker det är ok, men vad tycker Gotlandshem?
Om ni på Gotlandshem var lite mer smidiga, så fixade ni ett visst antal parkeringar i varje område för just lite större bilar som husbilar, Hummer, amerikanska bilar, med mera. Det är ju för era hyresgäster ni gör det. Och vad jag förstår så lever ni på att ha hyresgäster, eller?
ser man på Gotlandshems sida på nätet, så är deras vision att lyssna på kundens synpunkter.
Och verksamhet och organisation, utgår från kundens behov, efterlevs det?
Gotlandshems framgångsfaktorer, är att ta tillvara kundens synpunkter, ja vad säger man om det.
Är det inte lite sjukt det hela, eller princip. Jag tycker att Gotlandshem borde gå före med gått exempel, och försöka att fixa det hela, det skulle både Gotlandshem och hyresgästen tjäna på.
Om GotlandsHem lever upp till sin vision, så får de ju en eloge, det skulle väl vara trevligt, eller hur styrelsen i Gotlandshem.
Och sen till sist till kommunens jurist, var står det att en hyresgäst inte får ha en bil på parkeringen där man bor, skall man ställa bilen på någon av kommunens parkeringar, och betala parkeringsavgift?
I hyreskontrakten med GotlandsHem står det att parkeringen ingår i hyreskontraktet, då är det ju att bryta mot avtalet, har du tänkt på det.
Jag vet att hyresgäster på Riksbyggens områden, fixar parkeringsplats för husbil utan svårighet, varför kan Riksbyggen? Kanske är det dem som bestämmer på Riksbyggen, mer nära hyresgästen, och tar tillvara hyresgästens behov.
Och skruva upp värmen för dem som fryser, eller fixa elementen om det är något fel.
Det skulle vara roligt att skriva något positivt om GotlandsHem nästa gång.
Och sen till sist till kommunens jurist, var står det att en hyresgäst inte får ha en bil på parkeringen där man bor, skall man ställa bilen på någon av kommunens parkeringar, och betala parkeringsavgift?
I hyreskontrakten med Gotlandshem står det att parkeringen ingår i hyreskontraktet, då är det ju att bryta mot avtalet, har du tänkt på det.