Framtidens polis
Det här är en debattartikel. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Lovade och skröt inte moderaterna om polisen skulle bli bättre?
Hur skall gamla och vanligt folk få hjälp? För snabbare service möts den som ringer nya numret 114 14 av ett talsvar med fyra valmöjligheter:
1. Polisanmälan om brott eller förlustanmälan, tryck 1
2. Frågor om pass, tryck 2
3. Frågor om tillstånd och öppettider, tryck 3
4. För att komma i kontakt med en person eller växeltelefonist tryck 0 eller vänta.
Det blir väl så här:
Tryck 67 om du blöder, tryck 12 om det är du som blöder.
Ange adress, sjukvårdnummer, försäkringsbolag. Tryck sedan 436 fyrkant för att komma tillbaka och sedan skall du ringa och bekräfta med röst och riktig underskrift. För att vi skall kunna bekräfta detta, ber vi dej vänta i 45 dagar, tack för att du väntar.
Tryck tryck tryck 73 skrik gärna om du behöver vård, om inte tryck 723 för menyval, du har nu gjort val 23523 tack för att du väntar, tryck 446 om det är hit vi skall skicka fakturan,
Om inte det är du som blöder tryck 68 och invänta.
32, tack för att du väntar. Tack för at du väntar.
Du är nu placerad i kö, du har nu nummer 74 i kön, tack för att du väntar.
Tyvärr måste vi inkassera kostnader för pågående samtal, som bekostar vår verksamhet.
Vad har du för personnummer? Var god tryck tydligt. Kan du inte prata var god vänta, vår fax tar snart över. Vi akuta fall tryck 1 o prata!
Därefter debiteras 98 kr per sekund, för snabbare hjälpt tryck 436 fyrkant och bekräfta med ditt personnummer och adress enligt uppgivet namn. Kan du inte tala, tala då om var du befinner dej och var god vänta.