Destination Gotland och besvär därikring

Gotland2009-10-20 04:00
Det här är en debattartikel. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Jag undrar bara hur länge Destination Gotland får hålla på med sina knasigheter? Under senaste tiden har jag råkat ut för är till exempel att man inte kan beställa djurkupé via nätet? Jag ringde då och frågade varför? Jo, om jag beställer via nätet kan de inte veta om jag verkligen har hund. Istället måste jag ringa.
Men de har hittills aldrig bett min vovve skälla per telefon så hur de kan garantera hund då undrar jag.
Härom veckan skulle jag och min familj åka med båten. Vi hade beställt biljetter veckan innan (inkl djurkupé beställd via telefon) och tänkte betala dem vid incheckningen. När vi kommer dit är våra biljetter avbokade.
Varför, undrar vi då lite förtvivlade? Jo, dessa biljetter är beställda mer än 28 dagar innan avresa och ni har inte betalt fakturan. I min värld är en vecka sju dagar och det var ungefär så långt innan vi beställt biljetterna och hur Destination Gotland fått detta till mer än 28 undrar vi fortfarande. Som tur var fick vi nya biljetter men djurkupén som jag ödslat tid i telefon på blev vi blåsta på.

Det senaste jag retat mig på är att vi skulle behöva ta med oss släpvagn vid nästa resa. Vår bil kostar 181 kronor i vardera riktningen. Tar vi med släp kostar detta ca 247 kronor extra per riktning. Varför?
Vi har själva räknat ut att de tycker ett släp tar upp plats utan att någon betalar sittplatsbiljetter. Trots allt lite konstigt sätt att tänka tycker vi och tar i stället en extra bil (vilket inte stämmer med miljötänkande men ibland kommer plånboken före).
Läs mer om