Dags att byta rederi igen.... (kanske)

Gotland2009-08-06 04:00
Det här är en debattartikel. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Jag är chockad! Nu har Destination Gotland gått för långt! Jag bokade resa för några dagar sedan och då var det väldigt svårt att komma med till Nynäshamn, så det enda som fanns var klockan 03.30. Men det var bara att bita i det sura äpplet och åka den tiden, jag kunde ju bokat för några veckor sedan, men det har inte blivit av, nu kom jag iväg i alla fall.
Jag betalade resan direkt med kontokort - 580 kronor kostade det. En dag senare så är jag inne och kollar på Destination Gotlands hemsida och då finns det plats på en färja klockan 07.05, och det passar ju bättre än 03.30 tycker jag, så jag ringer till DestinationGotland och vill byta båt, och det går jättebra, jag får åka med 07.05 färjan, vilket jag är nöjd med, men den resan klockan 07.05 kostar bara 360 kronor.
Jag frågar då om man sätter tillbaka pengar på mitt konto efter som denna resa var billigare. Nej tyvärr säger telefonisten, det går bra att omboka biljetten, men du får inga pengar tillbaka, så Destination Gotland snodde 220 kronor. Det är ren stöld enligt mig. Klart man blir förbannad på Destination Gotland. Men en slutsats kan man dra, BETALA aldrig biljetten direkt! Skulle jag nu bara ha bokat biljetten och betalat den på plats så kunde jag bara struntat i att hämta ut biljetten, då skulle jag inte förlorat mina pengar. Så alla gotlänningar: sluta betala biljetten direkt, man tjänar på att betala på plats, även om den extra avgiften kommer till!
Läs mer om