Anpassa hotellpriser efter säsong
Det här är en debattartikel. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Jag var anordnare av en konferens här på Gotland och företaget som jag arbetade på är ett stort företag som finns över hela världen och med säte i Frankrike. Eftersom Gotland är en av Sveriges mer exotiska platserna, tyckte jag att det skulle var ett ypperligt tillfälle att få visa upp vad vi har att erbjuda.
Jag tog kontakt med Wisby Hotel och ville boka hotellrum, jag hade sett priserna på deras hemsida men kruxet var att bokar man via internet så måste man betala med kort. Detta passar inte så bra för vår del och jag ringer upp Wisby Hotell och vill boka via telefon. Då visar det sig att priset skulle bli betydligt mycket högre om man bokar via personlig kontakt och efter flera fruktlösa försök både via telefon och via mail, så var Wisby Hotell totalt obevekliga.
Det gick absolut inte att boka rummen via telefon och tro att vi skulle kunna få webbpriset.
Då ringde jag till Strand Hotell och frågade om dom hade något bra pris att erbjuda oss.Strand Hotell gjorde att jag började tro på att det finns servicekänsla kvar i Visby.
Utan att blinka erbjuder Strand Hotell oss weekendpris mitt i veckan och det gick alldeles utmärkt att boka via telefonen och få en vanlig faktura. Stor eloge till Strand Hotell som gjorde vår tre dagars vistelse i Visby till en behaglig resa.
Tilläggas bör att vår konferens skedde under lågsäsongen, då alla hotell borde ha mycket lägre priser och då det borde finnas en större flexibilitet.